StoryEditor

Nowe rozwiązania w ciągnikach John Deere 6M i 6R. Co się zmieniło?

30.11.2022., 00:00h

Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników najpopularniejszych ciągników w gamie maszyn John Deere’a, czyli traktorów z serii 6M i 6R. Amerykański producent przygotował pakiet aktualizacji, które nie tylko poprawiają komfort pracy w ciągniku, ale i wydajność samej maszyny. Co się zmieniło?

Apple CarPlay oraz Android Auto będą dostępne w serii 6R

Niby rzecz przyziemna, a jak istotna podczas długich godzin spędzonych w ciągniku. Od teraz rolnicy będą mieli możliwość posłuchania ulubionej muzyki podczas pracy. W ciągnikach z serii 6R pojawi się możliwość wyboru radia z ekranem dotykowym, które znane jest obecnie dotychczas użytkownikom dużych ciągników John Deera (między innymi serie 7R, 8R czy 9R). Ekran usytuowany będzie się w prawym przednim górnym narożniku kabiny.

Radio będzie miało możliwość zarówno bezprzewodowego połączenia z telefonem komórkowym jaki za pomocą kabla, co umożliwi komunikację poprzez Android Auto i Apple CarPlay. Standardowe radio będzie dalej dostępne w wersji podstawowej maszyn 6M i 6R.

 

Nowy, jeszcze wygodniejszy fotel Ultimate w ciągnikach John Deere

Producent zadbał także o zwiększenie wygody podczas pracy, oferując nowy model fotela, który zapewnia lepszą widoczność na maszynę która pracuje z ciągnikiem.
 

 

Fotel jest dostępny z pakietem skórzanym i oferuje teraz 2-stopniowe ogrzewanie oraz ulepszony system wentylacji aktywnej. To nowe siedzenie Ultimate będzie również dostępne na rynku wtórnym – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.

 

 

Jak zmieni się wydajność poszczególnych modeli ciągników John Deere z serii 6R?

Jak zapowiada producent, w ciągnikach 6R 230 i 6R 250 zostanie wprowadzona bardziej wydajna pompę oleju hydraulicznego, która z obecnej przepustowości na poziomie 160l/min, zwiększy swoją efektywność do 195l/min. W praktyce, oznacza to lepszą obsługę doczepianych maszyn lub narzędzi, w szczególności siewników pneumatycznych czy rozsiewaczy z napędem hydraulicznym.
 
Z kolei w przypadku ciągników 6R 155 – 6R 185 rozmiary opon 710/60R42 VF i 600/60 R30 VF będą teraz dostępne również dla prędkości 50 km/h.

 

Ważne zmiany w ciągnikach John Deere z serii 7R

Wprowadzane przez producenta ulepszenia nie ominęły też maszyn z serii 7R. Przede wszystkim w traktorach tej serii zwiększeniu ulegnie rozmiar siłownika układu kierowniczego: z 56 mm x 25 mm do 70 mm x 36 mm, co spowoduje 50% wzrost zdolności kierowania. Zwiększona też zostanie dopuszczalna masę całkowitą dla serii 7, która wynosi obecnie 18 000 kg nawet przy wyborze maksymalnej prędkości na poziomie 50 km/h.
 

 

Kolejną nowością w ciągnikach John Deer 7R jest nowy Reaktywny Układ Kierowniczy - Reactive Steering.
 
Sterowanie reaktywne ogranicza ruchy rąk, pomagając operatorowi łatwiej utrzymać środek. Reaktywny układ kierowniczy wykorzystuje reagujący na obciążenie zawór sterujący, który wykorzystuje sygnały hydrauliczne zarówno z lewego, jak i prawego siłownika układu kierowniczego. W razie potrzeby system można włączyć/wyłączyć za pomocą CommandCenter – dodaje Szymon Kaczmarek.

 


 Reaktywny Układ Kierowniczy działa dzięki nowemu zaworowi sterującemu, który włącza i wyłącza odpowiednie funkcje, usuwając strefę nieczułości układu kierowniczego, co znacząco wpływa na poprawę komfortu kierowania.
 

 

Oprac. Kamila Dłużewicz
Źródło: inf. prasowa John Deere
Zdjęcia: John Deere

 

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
18. kwiecień 2024 15:48