partner
StoryEditor

Nowe rozwiązania w ciągnikach John Deere 6M i 6R. Co się zmieniło?

Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników najpopularniejszych ciągników w gamie maszyn John Deere’a, czyli traktorów z serii 6M i 6R. Amerykański producent przygotował pakiet aktualizacji, które nie tylko poprawiają komfort pracy w ciągniku, ale i wydajność samej maszyny. Co się zmieniło?

Apple CarPlay oraz Android Auto będą dostępne w serii 6R

Niby rzecz przyziemna, a jak istotna podczas długich godzin spędzonych w ciągniku. Od teraz rolnicy będą mieli możliwość posłuchania ulubionej muzyki podczas pracy. W ciągnikach z serii 6R pojawi się możliwość wyboru radia z ekranem dotykowym, które znane jest obecnie dotychczas użytkownikom dużych ciągników John Deera (między innymi serie 7R, 8R czy 9R). Ekran usytuowany będzie się w prawym przednim górnym narożniku kabiny.

Radio będzie miało możliwość zarówno bezprzewodowego połączenia z telefonem komórkowym jaki za pomocą kabla, co umożliwi komunikację poprzez Android Auto i Apple CarPlay. Standardowe radio będzie dalej dostępne w wersji podstawowej maszyn 6M i 6R.

 

Nowy, jeszcze wygodniejszy fotel Ultimate w ciągnikach John Deere

Producent zadbał także o zwiększenie wygody podczas pracy, oferując nowy model fotela, który zapewnia lepszą widoczność na maszynę która pracuje z ciągnikiem.
 

 

Fotel jest dostępny z pakietem skórzanym i oferuje teraz 2-stopniowe ogrzewanie oraz ulepszony system wentylacji aktywnej. To nowe siedzenie Ultimate będzie również dostępne na rynku wtórnym – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.

 

 

Jak zmieni się wydajność poszczególnych modeli ciągników John Deere z serii 6R?

Jak zapowiada producent, w ciągnikach 6R 230 i 6R 250 zostanie wprowadzona bardziej wydajna pompę oleju hydraulicznego, która z obecnej przepustowości na poziomie 160l/min, zwiększy swoją efektywność do 195l/min. W praktyce, oznacza to lepszą obsługę doczepianych maszyn lub narzędzi, w szczególności siewników pneumatycznych czy rozsiewaczy z napędem hydraulicznym.
 
Z kolei w przypadku ciągników 6R 155 – 6R 185 rozmiary opon 710/60R42 VF i 600/60 R30 VF będą teraz dostępne również dla prędkości 50 km/h.

 

Ważne zmiany w ciągnikach John Deere z serii 7R

Wprowadzane przez producenta ulepszenia nie ominęły też maszyn z serii 7R. Przede wszystkim w traktorach tej serii zwiększeniu ulegnie rozmiar siłownika układu kierowniczego: z 56 mm x 25 mm do 70 mm x 36 mm, co spowoduje 50% wzrost zdolności kierowania. Zwiększona też zostanie dopuszczalna masę całkowitą dla serii 7, która wynosi obecnie 18 000 kg nawet przy wyborze maksymalnej prędkości na poziomie 50 km/h.
 

 

Kolejną nowością w ciągnikach John Deer 7R jest nowy Reaktywny Układ Kierowniczy - Reactive Steering.
 
Sterowanie reaktywne ogranicza ruchy rąk, pomagając operatorowi łatwiej utrzymać środek. Reaktywny układ kierowniczy wykorzystuje reagujący na obciążenie zawór sterujący, który wykorzystuje sygnały hydrauliczne zarówno z lewego, jak i prawego siłownika układu kierowniczego. W razie potrzeby system można włączyć/wyłączyć za pomocą CommandCenter – dodaje Szymon Kaczmarek.

 


 Reaktywny Układ Kierowniczy działa dzięki nowemu zaworowi sterującemu, który włącza i wyłącza odpowiednie funkcje, usuwając strefę nieczułości układu kierowniczego, co znacząco wpływa na poprawę komfortu kierowania.
 

 

Oprac. Kamila Dłużewicz
Źródło: inf. prasowa John Deere
Zdjęcia: John Deere

 

ceny rolnicze
Ceny Pszenica
Pszenica
xxx zł
up
Ceny Rzepak
Rzepak
xxx zł
down
Ceny Kukurydza
Kukurydza
xxx zł
up
Ceny Pszenżyto
Pszenżyto
xxx zł
right
Ceny Jałówki
Jałówki
xxx zł
down
Ceny Tuczniki
Tuczniki
xxx zł
right
Ceny Mleko
Mleko
xxx zł
up
Ceny Paliw ON
ON
7.01 zł
down
pogoda
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
21. marzec 2023 16:03