Na krakowskim lotnisku Balice spółka Lagardère Travel Retail otworzyła sklep o nazwie #VisitKraków. Jak przekonują twórcy tego nowego konceptu, sklep w oryginalny sposób łączy funkcje komercyjne z rozrywkowymi
Na regałach znalazły się pamiątki i specjały rodem z Małopolski, a wnętrze sklepu to trzy bajkowe, „instaprzestrzenie”, co ma skłaniać podróżnych do robienia sobie zdjęć w kolorowej scenerii.
Dla pomysłodawców projektu doświadczenie było ważniejsze od maksymalnej ekspozycji produktu. Na 30 mkw. wkomponowano nie tylko strefę do selfie, ale też regały wypełnione napojami, przekąskami, specjałami od lokalnej marki Wierzynek i oryginalnymi pamiątkami z regionu Małopolski.
Inne podejście do handlu pamiątkami
- Kreatywne formaty to specjalność Lagardère Travel Retail w Polsce. Niemal każdy lokal to unikalny miks elementów, które najlepiej odpowiadają na potrzeby danego miejsca i osób je odwiedzających. Inaczej myślimy o sklepach na lotniskach, dworcach i stacjach metra, a inaczej o punktach w galeriach handlowych i outletach - mówi Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający segmentem travel essentials w Lagardère Travel Retail Polska.
Wyjaśnia, że firma inaczej podchodzi do sklepów w topowych warszawskich lokalizacjach, a inaczej do lokali otwieranych na obrzeżach albo w małych miastach. - To zasada, do której stosujemy się zawsze, nieważne, czy chodzi o punkty Inmedio i Relay, kawiarnie So Coffee czy sklepy 1Minute lub Aelia Duty Free – dodaje.
Dariusz Sinkiewicz ocenia, że firma z #VisitKraków poszła o krok dalej. - To zupełnie nowe podejście do przestrzeni handlowej jako takiej. Oferujemy tu klientowi znacznie więcej niż tylko fizyczne przedmioty. Tworzymy też, a może nawet przede wszystkim doświadczenia, emocje i wspomnienia w postaci oryginalnych wakacyjnych zdjęć – mówi.
Sklepy pod szyldem #Visit... to nowość w portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Ten w Krakowie jest pierwszy, ale Lagardère Travel Retail pracuje już nad sklepem #visitPODKARPACKIE na lotnisku w Rzeszowie.