13.02.2023 / 15:10
StoryEditor

O sile motywacji: wywiad z założycielami firmy MASTERMEDIA CIOCZEK I WÓJCIAK SP. J.

Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarzad Mastermedia (Zarzad Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
supermarket (supermarket)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
Zarząd Mastermedia z Bartoszem Zmarzlikiem i Dominikiem Kuberą (Mastermedia)
O minionym roku, charakterze firmy i planach na przyszłość opowiadają Paweł Wójciak, Katarzyna Zdybicka-Wójciak i Grzegorz Cioczek.

Jak szeroko sięga dziś ekspansja firmy Mastermedia?

Na naszej liście eksportowej dominują przede wszystkim kraje europejskie, chociaż docieramy też za ocean – do Australii. Nasze standardowe rynki to Wielka Brytania, Szkocja, Irlandia, Irlandia Północna, Niderlandy, Belgia, Niemcy i Szwecja, gdzie zaczęliśmy dystrybucję w maju 2022 roku. Nadal naszym największym odbiorcą jest UK, natomiast mocno pracujemy nad dywersyfikacją biznesu i już dzisiaj produkty o wartości ponad 400 mln zł docierają do klientów, którzy mieszkają poza terenem Wielkiej Brytanii. Cały czas szukamy nowych możliwości rozwoju sprzedaży, dlatego w 2022 roku zrealizowaliśmy dostawy na kolejne europejskie rynki m.in. do Estonii, Francji, Norwegii i Rumunii – mówi Paweł Wójciak.

Z jakimi wyzwaniami musieliście się mierzyć w 2022 roku?

Rok 2022 był to czas ogromnych wyzwań dla wszystkich przedsiębiorców. Wojna w Ukrainie, skutki pandemii COVID-19, Brexit i inflacji nie ominęły nikogo. Czasy niepewności wpływają na nas wszystkich. Klienci za granicą zaczęli szukać tańszych produktów. Walka konkurencyjna jest naprawdę zacięta. Do tego dochodzi presja kosztów – odpowiada Grzegorz Cioczek.

Ważne jest podejście. W Mastermedia wyzwań nie traktujemy wyłącznie w kategoriach przeszkód do pokonania. To raczej potencjał dla dalszego rozwoju – dodaje Paweł Wójciak.

Pomimo wielu trudności i wyzwań, biznesowo rok 2022 był dla Mastermedia wyjątkowo udany. Osiągnęliśmy bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe. Udało nam się zamknąć rok z bardzo dużym wzrostem – ponad 20 proc. rok do roku – mówi Katarzyna Zdybicka-Wójciak.

Ekspansja i otwarcie nowych rynków to stała część naszego przepisu na wzrost. W 2022 roku kontynuowaliśmy też cyfrowy rozwój, inwestując m.in. w nową platformę sprzedażową dla naszych klientów, ale też bezpośrednie dotarcie do konsumenta dzięki e-commerce. Systematycznie poszerzamy też zasięg naszej franczyzy za granicą – pod szyldem Food Plus. Rok zakończyliśmy z obrotem powyżej 1,1 mld złotych – wyjaśnia Grzegorz Cioczek.

Czym jest dla Was przekroczenie miliarda obrotu i wejście do elitarnego grona firm z takim poziomem sprzedaży?

Przede wszystkim to wspólny sukces naszego zespołu – podkreśla Grzegorz Cioczek.

Miliard sprzedaży to dla nas krok milowy, ale nie jest nasze ostatnie słowo. Mamy apetyt na więcej i plan, jak to osiągnąć – dodaje Paweł Wójciak. 

Co przyczyniło się do takiego wzrostu?

Biznes to gra zespołowa, a w Mastermedia to ludzie są najważniejsi. Stawiamy na ekspertów z motywacją i charakterem. Nasz sukces to efekt ambicji i odwagi całego zespołu – mówi Paweł Wójciak.

Zwrot „sky is the limit” wszedł na stałe do słownika naszej firmy – dodaje Katarzyna Zdybicka-Wójciak.

Czym jeszcze firma Mastermedia wyróżnia się na tle innych?

Podejściem do pracy. Ciągle mamy głód, aby się rozwijać. A przy tym lubimy mieć z tego „fun”. Chcemy dawać ludziom poczucie satysfakcji z tego, co robią i w jakiej organizacji pracują – odpowiada Grzegorz Cioczek.

Wiemy, że jedyna stała w życiu i biznesie – to zmiana. Nie boimy się wychodzić poza schemat – dodaje Paweł Wójciak.

Jakie są Wasze plany na 2023 rok, nie tylko te sprzedażowe?

Rok zaczęliśmy od spotkań sił sprzedaży i konferencji z producentami, którzy szukają ciągłego rozwoju. Byli z nami McCormick, OSM Piątnica, Danone, Stock, Pamapol, Balcerzak. Ekspansja poza granice kraju w ramach współpracy z Mastermedia to dla wielu polskich producentów szansa na dalszy, dynamiczny wzrost – mówi Paweł Wójciak.

Nasza droga to ciągły rozwój – nie tylko ekspansja, chociaż na pewno lista państw, w których działamy, będzie się stale powiększała, a liczba sklepów, do których dostarczamy produkty – będzie rosła. Swoje siły skierujemy m.in. na Skandynawię – odpowiada Grzegorz Cioczek.

W 2023 roku będziemy promować wartości Mastermedia, z dumą wspierając ambitnych i wytrwałych sportowców. Stawiamy na mistrzów, którzy doskonale wiedzą, że wyzwania pozwalają nam się rozwijać – mówi Paweł Wójciak.

Będziemy wspierać lubelską drużynę żużlową Speedway Motor Lublin – Drużynowego Mistrza Polski 2022 oraz jej utalentowanych zawodników Bartosza Zmarzlika i Dominika Kuberę. Zostaliśmy też Partnerem Strategicznym Aleksandry Mirosław – rekordzistki świata we wspinaczce sportowej na czas – dodaje Grzegorz Cioczek.

Stale poszerzamy horyzonty i szukamy nowych obszarów działania. Nasza misja to otwieranie nowych możliwości. Nie obędzie się więc bez niespodzianek – podsumowuje Katarzyna Zdybicka-Wójciak.

29. kwiecień 2024 09:23