19.09.2020 / 16:28
StoryEditor

Sieć Profi otworzyła innowacyjny supermarket w koncepcie Monaco. W planach Profi Go - nowy koncept sklepu convenience [GALERIA]

Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
Supermarket w koncepcie Monaco sieci Profi Rom Food (Profi Rom Food  / Linkedin)
W rumuńskim mieście Ploiesti otwarto zupełnie pierwszy supermarket sieci Profi w koncepcie Monaco. Pokazuje ona, w którym kierunku detalista chce zmierzać w przyszłości. Jednocześnie operator zapowiada uruchomienie pod szyldem Profi Go sklepu convenience, który będzie nawiązywał do tego, co robi w Polsce sieć Żabka.

- Od 20 lat Profi nieustannie się rozwija ponieważ cały czas zmienia model funkcjonowania sklepów, wyciąga wnioski z każdego doświadczenia i dostosowuje się do zmieniających się potrzeb konsumentów, a nawet je przewiduje – mówi Paweł Musiał, CEO Profi Rom Food. Dodał, że sieć od lat skrupulatnie testowała wszystkie rozwiązania, a następnie stopniowo wdrażała w swoich nowych sklepach, kreując swój własny model operacyjny. Chodzi tu przede wszystkim o aranżację sklepu, politykę cenową, zarządzanie personelem oraz ekspozycję produktów.

Nowy koncept sieci, to właśnie odpowiedź na potrzeby zmieniającego się konsumenta. W porównaniu z dotychczasowymi sklepami zmieniła się nieco identyfikacja wizualna – chociażby logo, w którym umieszczono „znak uznania”, który ma symbolizować dobry odbiór placówek przez społeczeństwo. Komunikacja wizualna została także wzbogacona o nowe hasło „zilnic preturi mici”, co można przetłumaczyć podobnie do słynnego hasła sieci Biedronka – „Codziennie niskie ceny”. Ma to akcentować nową, agresywną politykę cenową sieci, zgodnie z wymaganiami konsumentów.

Nowy sklep będzie działał jako środowisko testowe dla rozwoju sieci w przyszłości. Jak przekonują jej przedstawiciele, wszystko to, co udowodni swoją wartość w tej placówce, zostanie wdrożone w innych sklepach. To przede wszystkim kwestie związane z szerokością asortymentu, strojem personelu, ale także wieloma innymi.

Co ważne, w nowej placówce od razu wdrożono wszystkie najlepsze, dotychczasowe doświadczenia. Przykładem może być wymiana ok. 1300 SKU w porównaniu do innych sklepów sieci Profi. Szerszy jest wybór chociażby produktów bio, a także wyrobów lokalnych.

Obecnie sieć Profi operuje w trzech formatach sklepowych: Supermarket Profi, który ma największą powierzchnię sprzedaży oraz najszerszy asortyment; Loco – koncept, którego asortyment jest dostosowany do potrzeb konsumentów poza wielkimi obszarami miejskimi; a także City – typowy sklep miejski „na rogu ulicy”. Nowa placówka Profi została zaprojektowana w sposób, który może być powielany, tak aby ulepszać wygląd wszystkich trzech wspomnianych formatów. Łatwo dostępne produkty są eksponowane w bardziej widocznych miejscach, z dużo lepszym oświetleniem. To, w porównaniu z poprawą przepustowości alejek sklepowych, a także zwiększeniem liczby kas umożliwia dokonywanie szybkich zakupów.

„Dzięki przyjaznym i relaksującym kolorom, sklep jest miejscem, które realizuje trzy misje zakupowe najistotniejsze dla sieci Profi: wygoda, bliskość i szybkie uzupełnianie codziennych zapasów” – przekonuje sieć.

Odpowiedzią na misję convenience, jest chociażby strefa „fiiGO”. Obejmuje ona strefę z produktami pakowanymi, wypiekami, a także kącik kawowy z kanapkami, pizzą, świeżymi sokami czy kawą, a nawet lodami. Został on już przetestowany w kilku innych sklepach Profi w Bukareszcie. Sklep odpowiada również na potrzebę bliskości placówki oraz konieczność codziennego i szybkiego uzupełniana zapasów spożywczych. Przykładem może tutaj być taki asortyment, jak mięso, kiełbasy chleb, nabiał, jajka, przekąski, słodycze, wino i piwo oraz chemię gospodarczą.

- Będziemy przez kilka dni obserwować i uczyć się od naszych klientów oraz pracowników. Następnie wprowadzimy odpowiednie zmiany. Ten sklep można porównać do prototypu samochodu - kosztuje więcej, nie jest idealny i nie wygląda dokładnie jak samochód, który będzie produkowany masowo. Niektóre elementy zostaną wdrożone, inne nie. Z kolei inne elementy, których nie ma w tym prototypie, zostaną dodane później. Jeśli znajdziemy idealną formułę, zaimplementujemy ją w kolejnych dziesięciu sklepach, a następnie przeanalizujemy i zmienimy to, co należy poprawić. Jeśli pójdzie dobrze, pójdziemy dalej z 50-100 sklepami - wyjaśnia Paweł Musiał, cytowany przez portalrevistaprogresiv.ro.

Sieć Profi liczy w Rumunii ponad 1300 sklepów w całym kraju. Zatrudnia przy tym ok. 21 tys. pracowników, dzięki czemu jest jednym z największych, prywatnych pracodawców w Rumunii.

07.05.2024 / 11:02
StoryEditor
Operator sieci Netto zorganizuje pomiar ciśnienia krwi podczas zakupów
Salling Group zorganizuje punkty pomiaru ciśnienia w sklepach (Salling Group)
Salling Group, właściciel sieci Netto, organizuje pomiar ciśnienia krwi w swoich sklepach w Danii. Klienci odwiedzający markety Bilka i Føtex będą mogli sprawdzić stan swojego zdrowia. Celem akcji jest zmniejszenie liczby udarów mózgu.

Akcja, w której bierze udział Salling Group i Salling Foundations wraz z Hjernesagen (Krajowym Stowarzyszeniem na Rzecz Osób Dotkniętych Zakrzepami Krwi lub Krwawieniem w Móz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.05.2024 / 10:05
StoryEditor
Lisek na ostatniej prostej do rentowności. Kiedy start-up może ją osiągnąć?
Michał Krowiński, współzałożyciel Liska twierdzi, że pod względem rentowności start-up nie ma się czego wstydzić (fot. Wiadomosci Handlowe/Łukasz Rawa)
Wyjście Barbory z polskiego rynku czy ograniczenie zasięgu usługi Jush, realizowanej przez Żabkę, ale także wycofanie się firmy Getir z operacji w Europie i USA, stawiają rentowność biznesów q-commerce‘owych pod dużym znakiem zapytania. Tymczasem Lisek jest od niej już tuż tuż.

Pod względem rentowności, która dla klienta może jest mniej istotna, ale dla biznesu krytyczna nie mamy się czego wstydzić – stwierdził Michał Krowiński, współzałoż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. maj 2024 01:24