Polonez tkwił w garażu od 1989 roku, o czym świadczą cyfry na liczniku – jedynie 33 kilometry. Kolekcjoner sprzedający tego białego kruka kupił go od pierwszego właściciela.
Polonez 1.5 SLE z 1989 roku sprzedany
Auto na aukcję trafiło w stanie idealnym: niejeżdżone, z folią na fotelach. Także wersja 1.5 SLE zachęcała do zakupu. Stan fabryczny i brak zarejestrowania zdarza się niezwykle rzadko w przypadku takich samochodów. Co wyróżnia ten model? Lśniący bordowy lakier, metka z fabryczną specyfikacją, charakterystyczna szybka z tyłu.
Polonez 1.5 SLE z 1989 – za ile został sprzedany?
Aukcja startowała od tysiąca złotych, jednak szybko nabrała tempa. Skończyło się na 115 tys. zł. Czy to dużo? Takich aut nie wycenia się standardowo, ponieważ prezentują kawał historii polskiej motoryzacji, mają walory sentymentalne i oczywiście kolekcjonerskie. Wartość tego modelu prawdopodobnie będzie wciąż rosła, jeśli samochód pozostanie w stanie nienaruszonym.
Czy tego Poloneza można zarejestrować?
Nie ma problemu z ewentualną rejestracją opisywanego modelu, choć takie działanie mogłoby obniżyć wartość tego unikatowego egzemplarza.
Od kiedy Polonez jest dostępny w Polsce?
Pierwsze modele produkowane przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie zaczęły pojawiać się od 3 maja 1978 roku. W sumie powstało 1 mln 61 tys. 807 egzemplarzy w rozmaitych wersjach. Pierwszy podstawowy model był 5-drzwiowy, wyposażony w silnik 1300 i 1500 cm3. Nazwa samochodu została wybrana w plebiscycie „Życia Warszawy”. Miała bardzo pozytywne konotacje – taniec, Chopin, Polska. Polonez był postrzegany w tamtych czasach jako bardzo nowoczesne auto z piękną sylwetką, dużymi zderzakami, szeroką tablicą rozdzielczą. Produkcja skończyła się w kwietniu 2002 roku.
Stare samochody z PRL-u znów są w modzie!
Lista najbardziej charakterystycznych modeli aut z tamtego okresu:
- Fiat 126p, czyli kultowy „maluch”,
- Syrena,
- Polonez,
- Warszawa,
- Fiat 125p,
- Żuk,
- Tarpan,
- Nysa,
- Mikrus MR300,
- Zastava.
Oprac. Angelika Drygas
Fot. Ardor Auctions/Facebook
Źródło: auto-swiat.pl, motofakty.pl,