StoryEditorPiękne auto!

Ponad 30-letni Polonez sprzedany. Jego cena przebija wiele z nowych samochodów

19.07.2023., 17:00h
Nic dziwnego, że niezarejestrowany i nieużywany Polonez stał się hitem aukcyjnym. Taki egzemplarz to prawdziwa perełka i smaczny kąsek dla kolekcjonerów. Już od dawna tego typu okazji nie mieli fani polskiej motoryzacji. Na jakiej cenie stanęło?

Polonez tkwił w garażu od 1989 roku, o czym świadczą cyfry na liczniku – jedynie 33 kilometry. Kolekcjoner sprzedający tego białego kruka kupił go od pierwszego właściciela.  

Polonez 1.5 SLE z 1989 roku sprzedany

Auto na aukcję trafiło w stanie idealnym: niejeżdżone, z folią na fotelach. Także wersja 1.5 SLE zachęcała do zakupu. Stan fabryczny i brak zarejestrowania zdarza się niezwykle rzadko w przypadku takich samochodów. Co wyróżnia ten model? Lśniący bordowy lakier, metka z fabryczną specyfikacją, charakterystyczna szybka z tyłu.  

Polonez 1.5 SLE z 1989 – za ile został sprzedany?

Aukcja startowała od tysiąca złotych, jednak szybko nabrała tempa. Skończyło się na 115 tys. zł. Czy to dużo? Takich aut nie wycenia się standardowo, ponieważ prezentują kawał historii polskiej motoryzacji, mają walory sentymentalne i oczywiście kolekcjonerskie. Wartość tego modelu prawdopodobnie będzie wciąż rosła, jeśli samochód pozostanie w stanie nienaruszonym.

image

Ponad 30-letni Polonez sprzedany.

FOTO: Ardor Auctions/facebook

Czy tego Poloneza można zarejestrować?

Nie ma problemu z ewentualną rejestracją opisywanego modelu, choć takie działanie mogłoby obniżyć wartość tego unikatowego egzemplarza.

image

Ponad 30-letni Polonez sprzedany.

FOTO: Ardor Auctions/facebook

Od kiedy Polonez jest dostępny w Polsce?

Pierwsze modele produkowane przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie zaczęły pojawiać się od 3 maja 1978 roku. W sumie powstało 1 mln 61 tys. 807 egzemplarzy w rozmaitych wersjach. Pierwszy podstawowy model był 5-drzwiowy, wyposażony w silnik 1300 i 1500 cm3. Nazwa samochodu została wybrana w plebiscycie „Życia  Warszawy”. Miała bardzo pozytywne konotacje – taniec, Chopin, Polska. Polonez był postrzegany w tamtych czasach jako bardzo nowoczesne auto z piękną sylwetką, dużymi zderzakami, szeroką tablicą rozdzielczą. Produkcja skończyła się w kwietniu 2002 roku.

image
Seicento powraca!

Kultowy Seicento znów będzie produkowany w Polsce! Nowy Fiat 600 będzie elektrykiem

Stare samochody z PRL-u znów są w modzie!

Lista najbardziej charakterystycznych modeli aut z tamtego okresu:

  • Fiat 126p, czyli kultowy „maluch”,
  • Syrena,
  • Polonez,
  • Warszawa,
  • Fiat 125p,
  • Żuk,
  • Tarpan,
  • Nysa,
  • Mikrus MR300,
  • Zastava.

Oprac. Angelika Drygas

Fot. Ardor Auctions/Facebook

Źródło: auto-swiat.pl, motofakty.pl,

pogoda
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 01:57