Doradca internetowy 2.0 - jakie ma zadania?
Zawód doradcy internetowego powstał wraz z rozwojem marketingu w sieci. Zadaniem osoby wykonującej tę pracę jest doradzanie przedsiębiorcy, w jaki sposób powinien rozwijać się online. Doradcy nie tylko prowadzą właścicieli firm przez tajniki internetowego marketingu, ale także tworzą strony internetowe, w tym platformy do sprzedaży, pomagają w pozycjonowaniu strony oraz prowadzą kampanie reklamowe dla przedsiębiorstw.
Kto może zostać doradcą internetowym?
Od doradcy internetowego wymaga się, by był świetnie zorientowany w sieci. Powinien być na bieżąco z trendami oraz innowacjami w swojej branży. Im większa jest jego wiedza i doświadczenie, tym lepiej. Internetowy doradca nie może unikać nowości - obecnie osoby pracujące w tym zawodzie muszą między innymi sprawnie wykorzystywać możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja. U osoby wykonującej ten zawód ceni się także kreatywność i elastyczność, ponieważ musi ona dobrze rozumieć oczekiwania swoich klientów i starać się je spełnić. Niekiedy w tym celu konieczne jest proponowanie i wdrażanie własnych rozwiązań technologicznych!
Z kim pracuje doradca internetowy?
Internetowy doradca zwykle współpracuje z małymi i średnimi firmami, które chcą zbudować silną pozycję na rynku internetowym. Chodzi przede wszystkim o dotarcie do szerokiego grona odbiorców, stworzenie odpowiedniego wizerunku i mocnej przewagi konkurencyjnej. Klientami doradców internetowych mogą być nie tylko młode firmy, ale także przedsiębiorstwa, które od lat działają na rynku tradycyjnym, a teraz chciałyby rozwinąć się również w internecie.
Czy doradca internetowy i wirtualny asystent są tym samym?
Wśród zawodów, które funkcjonują w całości w intetnecie, można spotkać także wirtualnego asystenta. Choć ten zawód może brzmieć podobnie do doradcy internetowego, ich zadania są bardzo różne. Doradca internetowy skupia się na marketingu i promowaniu marki swojego klienta. Z kolei wirtualny asystent może zajmować się stroną kreatywną - przygotowywaniem grafik czy postów w social mediach – lub organizacyjną - organizować spotkania, podróże służbowe, prowadzić korespondencję internetową.
Praca doradcy internetowego na wsi
Zaletą pracy doradcy internetowego jest to, że pracuje on w sieci, może zatem wykonywać swoje zadania z każdego miejsca na ziemi, które ma dostęp do łącza internetowego. Dla osób, które świetnie radzą sobie z marketingiem online, jest to zatem ciekawa opcja na samozatrudnienie. W Polsce funkcjonują także firmy, które zajmują się tą branżą profesjonalnie i zatrudniają internetowych doradców, którzy następnie współpracują z klientami, jednak ich biura znajdują się głównie w dużych miastach. Działanie na własną rękę to jednak nie przeszkoda – wielu przedsiębiorców chętnie skorzysta z indywidualnych konsultacji, w ten sposób łatwiej także zbudować więź z klientem, która jest kluczowa w tym zawodzie.
Zuzanna Ćwiklińska
fot. envato elements