Władimirec T-25 – awarie silnika
Najczęściej spotykaną usterką silnika T-25 jest spadek kompresji, który prowadzi do problemów z odpalaniem i zauważalnego spadku mocy. Przyczyną są najczęściej zużyte pierścienie tłokowe lub zawory nieszczelne wskutek zużycia gniazd. Rozwiązaniem jest pomiar ciśnienia sprężania – jeśli wartości są zbyt niskie, konieczny będzie demontaż głowicy i tłoków, a następnie wymiana zużytych pierścieni, ewentualnie regeneracja głowicy i zaworów. To dość czasochłonna, ale opłacalna naprawa – dobrze wykonana przywraca silnikowi pełną sprawność na długie lata.
Władimirec T-25 – awarie skrzyni biegów
Typową awarią skrzyni biegów T-25 jest wyskakiwanie biegów podczas jazdy – najczęściej dwójki i czwórki. To efekt zużycia widełek zmiany biegów, wytartych kół zębatych lub wybitego mechanizmu zapadkowego. Aby naprawić usterkę, konieczny jest demontaż pokrywy skrzyni i dokładna inspekcja elementów wewnętrznych. Wymiana zużytych części – szczególnie widełek i sprężyn zapadek – rozwiązuje problem. Gdy awarii ulega skrzynia biegów T-25 części szukaj w sprawdzonym sklepie z asortymentem rolniczym Blaut-rol.
Władimirec T-25 – awarie sprzęgła
Najczęściej występującą usterką sprzęgła w T-25 jest jego ślizganie się pod obciążeniem. Objawia się to brakiem reakcji przy ruszaniu lub podczas pracy z cięższymi maszynami. Przyczyną może być zużyta tarcza sprzęgła lub wypalone okładziny. Wymagana jest wtedy wymiana tarczy sprzęgła, łożyska oporowego i kontrola docisku.
Władimirec T-25 – awarie układu chłodzenia
Oparty na powietrzu układ chłodzenia nie należy niestety do najwydajniejszych, dlatego jego usterki są dosyć powszechne. Najczęstszym problemem jest przegrzewanie się silnika, czemu winna jest zwykle zatkana turbina wentylatora. Naprawa polega na dokładnym oczyszczeniu turbiny z brudu i kurzu, a także sprawdzeniu napięcia paska klinowego. Czasami konieczna jest wymiana łożysk wentylatora. Choć układ chłodzenia w T-25 jest prosty, wymaga regularnego czyszczenia, zwłaszcza po pracy w zapylonym środowisku.
Władimirec T-25 – awarie układu paliwowego
Najczęstszą usterką układu paliwowego T-25 jest zapowietrzenie pompy wtryskowej lub zużycie wtryskiwaczy, które powoduje nierówną pracę silnika, brak mocy i kopcenie. Przy zapowietrzeniu wystarczy odpowietrzyć układ, zaczynając od filtra, poprzez pompę, aż do wtryskiwaczy. Jeśli problemem są wtryski, należy je sprawdzić na stole probierczym i wymienić lub zregenerować. Ponieważ Władimirce nie są już obecnie tak popularne jak kiedyś, w przypadku, gdy niedomaga układ paliwowy T-25 części, warto zamówić u rzetelnego sprzedawcy, który zapewnia ich wysoką jakość.
Władimirec T-25 – awarie układu hamulcowego
Hamulce w T-25 często ulegają awarii z powodu zużycia szczęk hamulcowych lub zapieczenia się mechanizmu sterującego. Objawia się to słabą skutecznością hamowania lub całkowitym jego brakiem. Rozwiązaniem jest demontaż bębnów i ocena stanu okładzin – jeśli są zużyte, trzeba je wymienić. Dodatkowo warto sprawdzić mechanizm regulacji i układ przeniesienia napędu pedałów – często wymaga on czyszczenia i nasmarowania. Hamulce to kluczowy element bezpieczeństwa, dlatego nie warto odkładać naprawy.
Władimirec T-25 – awarie instalacji elektrycznej
Użytkownicy T-25 często mierzą się z problemem nieładowania akumulatora. Zwykle spowodowane jest to awarią prądnicy lub regulatora napięcia. Inne częste problemy to korozja złączy oraz przetarcia przewodów. Diagnostykę najlepiej zacząć od pomiaru napięcia ładowania – jeśli nie przekracza 13 V, trzeba sprawdzić stan prądnicy i regulatora. W razie potrzeby należy je wymienić lub zregenerować.
fot. materiały Partnera