StoryEditorArgo Tractors:

Markowe traktory z Włoch

28.02.2022., 18:52h
Skupiająca marki Landini, McCormick i Valpadana firma Argo Tractors jest jednym z ostatnich rodzinnych producentów ciągników w Europie. Przyjrzyjmy się jej bliżej.

O ile nazwa Argo Tractors niektórym niewiele mówi, o tyle marki Landini i McCormick są dobrze znane wielu rolnikom. Nic dziwnego, w końcu McCormick to jeden z najstarszych producentów ciągników na świecie, a poza tym należał również do Case IH.

Po połączeniu w 1999 roku Case IH z marką New Holland i utworzeniu koncernu CNH, ze względów antymonopolowych McCormick został wystawiony na sprzedaż. Zarówno zakłady produkcyjne w Doncaster (Anglia) i Saint Dizier (Francja), jak i prawa do marki nabyła włoska rodzina Morra.

Produkcja światowa

Od 1994 roku częścią Argo jest również Landini. Rodzina Morra od Massey Ferguson odkupiła wtedy firmę, którą już w 1884 roku we włoskim Fabbrico założył Giovanni Landini. W tym mieście do dziś jest główna siedziba koncernu Argo. Niedaleko głównej placówki, gdzie oprócz produkcji kabin odbywa się montaż ciągników, znajdują się dwa inne zakłady w Luzzara i San Martino. W San Martino oprócz produkcji osi przednich i (małych) ciągników znajduje się magazyn części zamiennych o powierzchni 2 ha.

Wraz z innymi zakładami produkcyjnymi w Duluth (USA), Silao (Meksyk), Contagem (Brazylia) i Boksburg (RPA) Argo zatrudnia obecnie około 1800 osób. Ogółem produkują około 22 tys. ciągników rocznie, przy czym 75% części pochodzi z własnej produkcji.

Dystrybucja w ponad 100 krajach

Ciągniki Argo są sprzedawane przez 10 oddziałów regionalnych w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie, Australii i Afryce Południowej. Na całym świecie produkty McCormick, Landini i Valpadana są sprzedawane przez 130 importerów i łącznie 2500 dealerów.

Firma jest również bardziej niż kiedykolwiek aktywna w Polsce i obecnie przebudowuje swoją strukturę sprzedaży (ramka: Argo w Polsce). Ponadto Argo stara się lepiej dostosować wyposażenie ciągników w górnych segmentach mocy do bardzo wysokich wymagań klientów z Europy (Północnej). Argo inwestuje 5,5% obrotów w badania i rozwój, a około 150 inżynierów pracuje nad dalszym rozwojem ciągników.

Ponadto w większych ciągnikach serii 6, 7 i 8 zastosowano wiele podzespołów renomowanych dostawców: silniki Fiat Powertrain Technologies (FPT), przekładnie ZF, osie Carraro itd.

Obecnie Argo ponad połowę swoich obrotów generuje w Europie (w tym 18% w samych Włoszech). Rynek południowoafrykański stanowi 22% obrotów, a amerykański 12%. Obecnie Argo nie prowadzi sprzedaży w krajach takich jak Rosja, Chiny i Indie, więc być może w przyszłości również tam pojawią się markowe traktory z Włoch. Z dużym zainteresowaniem będziemy przyglądać się rozwojowi Argo Tractors również w Polsce.

pogoda
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
21. listopad 2024 06:44