StoryEditorDobry seks

Ćwiczenia na lepszy seks dla niej i dla niego

13.08.2022., 18:34h

Trening mający poprawić doznania seksualne? Mięśnie, które odpowiadają za zwiększoną radość z seksu? Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak… Każdy może mieć wpływ na intymne odczucia i podkręcać je, sprawiając większą frajdę zarówno sobie, jak i partnerowi. Jakie ćwiczenia polecają seksuolodzy?

Wielu ludzi zrobi wszystko, aby dobrze wyglądać. Siłownia, jogging, dieta, fitness, dieta. Dlaczego nie zastosować podobnej determinacji w kształtowaniu i trenowaniu swoich intymnych części ciała? Specjaliści zachęcają do regularnych ćwiczeń, dzięki którym można zapanować nad mięśniami odpowiedzialnymi za jakość życia seksualnego. 

Mowa o treningu Kegla skupiającym się na mięśniach dna miednicy. To one odgrywają istotną rolę podczas stosunku płciowego. Wyćwiczone spotęgują wrażenia i przeniosą seks na wyższy poziom odczuwania. 

Co to są mięśnie Kegla

Ich nazwa wzięła się od nazwiska ginekologa (Arnolda Kegla), który je wynalazł i opisał. Są to mięśnie dna miednicy. Otaczają ujście pęcherza, pochwy i odbytnicy, zapewniając ich prawidłowe funkcjonowanie, podtrzymują także narządy jamy brzusznej. 

Mięśnie Kegla - dlaczego warto je ćwiczyć? 

Wzmocnione mięsnie Kegla lepiej podtrzymują cewkę moczową i są wykorzystywane w leczeniu nietrzymania moczu, które często dotyka kobiety po porodzie. Ćwiczenia mięśni Kegla obejmują skurcze mięśnia łonowo-guzicznego, który powstrzymuje przepływ moczu. Takie treningi kiedyś wykonywały gejsze, dbając o uwznioślanie sztuki kochania. Jeśli kobieta systematycznie wykonuje tę aktywność, może liczyć na łatwiejszy poród i szybki powrót do formy po urodzeniu dziecka oraz zwiększyć satysfakcję seksualną (obojga partnerów). Zmniejsza się także ryzyko nietrzymania moczu czy wypadania pęcherza. Podsumowując, mocne mięśnie dna miednicy pozwalają kontrolować zwieracze.

Cudowny orgazm dla niej i dla niego

Ćwiczenia Kegla zwiększają przepływ krwi do miednicy, co w rezultacie wspomaga nawilżenie i wrażliwość pochwy. Poprawiają kondycję całego dna miednicy. Panuje mylne przekonanie, że trening Kegla przeznaczony jest tylko dla kobiet. Okazało się, że napinanie tych mięśni przed orgazmem potęguje odczucia, intensyfikując punt kulminacyjny. W czasie, gdy kobieta wykonuje ćwiczenia Kegla podczas stosunku, mięśnie dna miednicy kurczą się na penisie, z czego mężczyzna może być szczególnie zadowolony.

 

Zalety ćwiczeń Kegla dla mężczyzn

  • Pomoc w nietrzymaniu moczu (np. po operacji prostaty).
  • Zwiększona przyjemność seksualna, ze względu na większy przepływ krwi do pachwiny i penisa.
  • Poprawa czucia i zapobieganie zaburzeniom erekcji.

Jak ćwiczyć?

Aby zlokalizować ten mięsień należy podczas oddawania moczu spróbować zatrzymać jego przepływ około dwa do trzech razy. 

Kiedy już wiesz, o które mięśnie chodzi, połóż się na plecach i napnij je na pięć sekund, a następnie powoli rozluźnij. Odpocznij i powtórz ćwiczenie. Na początek zrób serię 5 skurczów i rozkurczów, powtarzając sekwencję 3 razy dziennie. Po kilku dniach lub po tygodniu zwiększ liczbę skurczów do 10-15 i wykonuj codziennie po kilka razy. Ćwicz dużo i regularnie.

Podczas tego rytuału mięśnie brzucha nie powinny być napięte, możesz położyć dłoń na brzuchu, by kontrolować jego stan.

Zawsze i wszędzie

Ćwiczenia Kegla są niezauważalne dla otoczenia, dzięki czemu można je wykonywać dosłownie zawsze i wszędzie. Podczas sprzątania domu, w kolejce do kasy, w kinie i na imprezie.  

 

Angelika Drygas

pogoda
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
28. luty 2024 17:59