
Wycieczki po gospodarstwie, warsztaty kulinarne, degustacje, sezonowe restauracje, a nawet wspólne pielenie ogródka. To tylko początek... Warto poznać sposoby na to, w jaki sposób wykorzystać potencjał turystyki i turystyki kulinarnej w kontekście rolnictwa.
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia rozmowy z Hubertem Gonerą:
Hubert Gonera to praktyk i przedsiębiorca, od 2007 roku prowadzi firmę landbrand specjalizującą się w promocji miejsc, żywności oraz w turystyce kulinarnej. Jest twórcą pierwszych w Polsce szlaków i produktów turystyki kulinarnej, między innymi: w Gdyni, Gdańsku, Białymstoku, Poznaniu, Pomorskie Culinarny Prestige, Podlaskie Smaki. Hubert Gonera tworzył Plan Promocji Polskiej Turystyki Kulinarnej dla Polskiej Organizacji Turystycznej. Jest także Ambasadorem Światowego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej w Polsce (World Food Travel Association) i członkiem stowarzyszenia Polska Ekologia. Hubert Gonera to współpomysłodawca projektu BASCIL. W zeszłym roku opracował raport o stanie gospodarki turystycznej dla Ministerstwa Sportu i Turystyki. Pracuje także nad książką nt. turystyki kulinarnej, która ukaże się w 2026 roku. Prywatnie jest związany z turystyką wiejską poprzez Retrodom – agroturystykę rodziców i wspólnie z żoną Paulą tworzy koncept slowcabin.
Tematy poruszane podczas rozmowy:
- Co może połączyć turystykę i obszary wiejskie? Jaki jest ich wspólny mianownik?
- Jakie są najnowsze trendy w turystyce, które czerpią z rolnictwa?
- Czy znalazło się miejsce dla wsi i rolnictwa w kontekście strategii turystyki kulinarnej tworzonej dla Ministerstwa Turystyki?
- Czym jest turystyka regeneratywna i jak rolnicy mogą z niej korzystać?
- Jakie są przykłady gospodarstw, które skorzystały z turystyki kulinarnej? Jak to odbywa się w praktyce?
- Co najlepiej sprzedaje się w kontekście turystyki kulinarnej? Na co warto postawić?
Zobacz także: W Kołach Gospodyń Wiejskich kobiety zdobywają moc! (reportaż VIDEO)