Dino podsumowanie 2023 roku
W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 25,7 mld zł i były o 29,6% wyższe niż w 2022 roku. Jeśli chodzi o ilość placówek to 2023 rok Dino zakończył z imponującym wynikiem 2406 sklepów, czyli o 250 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne wyniosły 1,2 mld zł, powstało 4,5 tys. nowych miejsc pracy, zatrudnienie w Grupie Dino to aż 41,9 tys. pracowników. Ponadto, na koniec 2023 roku łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. metrów kwadratowych i była o 11,8% większa niż rok wcześniej. Oto twarde dane. – Praca, jaką w ostatnim roku włożyliśmy w ekspansję geograficzną oraz w kształtowanie oferty marketów Dino pozwoliła na kolejne postępy w rozwoju naszej firmy. Liczba wizyt klientów w sieci Dino rośnie w dwucyfrowym tempie, a skala działalności mierzona przychodami ze sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat niemal się podwoiła – analizuje Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Okazuje się, że nie ma mowy o zwolnieniu tempa. W drugiej połowie roku plnowane jest przyspieszenie liczby otwarć nowych sklepów. W 2024 roku firma otworzy więcej sklepów niż w ubiegłym roku. Wiadomości Handlowe informują, że analitycy Noble Securities prognozują, że ta tendencja będzie rosła z każdym rokiem i w 2026 roku może to być blisko 400 placówek rocznie.
Sieć Dino w Polsce
Dino Polska to sieć sklepów spożywczo-przemysłowych usytuowanych głównie w zachodniej części Polski. Dino Polska realizuje wiele nowych przedsięwzięć, np. cztery duże inwestycje logistyczne: pierwsze centrum logistyczne zostanie otwarte na początku drugiego kwartału, a pozostałe w ciągu kolejnych miesięcy. W bieżącym roku sieć przeznacza na inwestycje 1,5-1,6 mld zł – chodzi o rozwój sieci sklepów, logistykę, rozbudowę zakładu Agro-Rydzyna, czy budowę zakładu rozbioru mięsa.
Rozwój sieci Dino
Skoro na koniec ubiegłego roku sieć sklepów Dino liczyła już 2 406 marketów, czyli o 250 więcej niż w 2022 roku, a wzrost powierzchni sprzedaży wyniósł więcej o 11,8 proc. r/r, to można prognozować, że w 2024 roku ta tendencja zostanie utrzymana. – Analitycy Noble Securities spodziewają się podobnego tempa wzrostu sieci, by zdecydowanie przyspieszyć rozwój w kolejnych latach, najprawdopodobniej od 2025 roku – czytam w Wiadomościach Handlowych. Ile sklepów zostanie otwartych w kolejnych latach? Według analityków będzie to 253 sklepów w 2024 roku (wzrost o 11 proc. powierzchni), 360 sklepów w 2025 roku (wzrost o 14 proc.) oraz 383 w 2026 roku (wzrost o 12 proc.).
Dino – inwestycje
Aby utrzymać to wysokie tempo, sieć buduje centra dystrybucyjne w gminie Biała Piska (województwo warmińsko-mazurskie), Janów Lubelski (woj. lubelskie) i Morawica (woj. świętokrzyskie). Zakończenie inwestycji w gminie Morawica ma nastąpić jeszcze w bieżącym roku, pozostałych w 2025 roku.
Oprac. Angelika Drygas
fot. archiwum redakcji
Źródło: Wiadomości Handlowe, materiały prasowe Dino